Måndag igen

I fredags va de ganska lugnt hela dagen, barnen å jag gick ut å lekte en stund.
Evelina hade skitit ner sig totalt när hon vaknade. Så upp å duscha av henne å på me nya kläder, fram me nya sängkläder. Nu har jag bäddat rent hennes säng varje morgon sen i tisdagsmorse förra veckan. Så imorgon så blir de 7:e morgonen om de fortsätter.

I lördags kom pappa å syrran förbi. Pappa å mannen försöker få bukt me fukten i husvagnen.
Men dom behövde åka in till stan en sväng så självklart så fick dom hämta ut mitt paket från Bonprix; byxor, bh:ar, chiffongklänning å självklart kläder åt barnen. Vart riktigt besviken på byxorna å bh:arna så dom får åka tillbaka. Resten va jag riktigt nöjd me.
Framåt kvällen fick mannen feber, så han låg nerbäddad på soffan. Gjorde te åt honom. Snäll sambo han har =)
Även jag testade te. Lite rolig konversation innan bara,
Jag: Te smakar skit, de har jag inte druckit sen jag bodde hos mormor. Smaksatt varmvatten smakar juh inge vidare
Han: Haha va é kaffe då??
Jag tänkandes "Smaksatt varmvatten. Så långt tänkte jag juh inte =)

Men jag testade å de va juh gott å de måste ha varit lugnande för jag sov hela natten utan att vakna.

I söndags va de mannens tur i ordningen för magsjuka. Kul vi hade bara 1 toarulle kvar.. Helvetesjävlar, jag tänker inte tvinga mannen att sätta sig i bilen, de kunde juh bli akut.

Så snäll som jag é ringer jag minibror, så han å Madde hämtade mig å tjejerna så drog vi till Willy´s  åhandöade de viktigaste. Efter de vart de McDonald´s å hem. Packade upp varorna.
Runt 16.30 ringde Åsa å frågade om vi ville me till Bälinge å kolla på Felix fotbollsmatch så vi packade om i skötväskan å for iväg till Bälinge. TVÄRTOMT!! Hallå vart é matchen, Bälinge har juh inte bara 1 plan.. Jaja ringer Jennie, dom é i Lövstalöt, så vi for dit.
Imorse hann jag även baka "Medaljongerna" som ska finnas på Evelinas kalas. Riktigt kladdgöra men förbannat goda, så självklart ska dom va me på kalaset som blir av nu på lördag. Eftersom de vart inställt i lördags.

Idag så regnar de till å från hela tiden, men när de va upphåll skenade vi  iväg till brevlådan me kläderna som ska skickas tillbaka, gjorde en fuling å stoppade de i våran låda i hopp om att brevis tar me de. Fick inte plats i hålet på den gula lådan haha. Väl inne va de dags för fm mellis å sen en tupplur. Jag började baka ljusa kokosmoccarutor. Ruskigt goda.
Jennifer har även beställt "bruna bollar me socker" på (chokladbollar) så vi lär juh göra typ 3-4 satser av de me =) Men va gör man inte för sina barn?! 

Nej återgå till minstingen som har vaknat. Håll tummarna nu för att de kan bli kalas för Evelina på lördag.. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0