Grattis Evelina

Grattis Evelina på 1-års dagen.

För ett år å typ 4,5 timmar sen så kom hon ut hemma på svarta skinnsoffan me hjälp av ambulanspersonalen. De é sjukt va fort tiden går egentligen. Men hon kommer iallafall att vara min bebis. Jennifer é juh oxå min bebis fast hon fyller 3 om en månad.

Natten va inge vidare, Jennifer hade svårt att somna om när hon vaknade runt 22.30 så hon låg vaken till strax efter 00.30 då kom hon till mig å ville gå på toa. Upp me henne å precis när vi lagt oss igen så vaknade Evelina. Hon hade kräkts ner hela sin säng. Så jag förstår att hon vaknade. Upp igen å byta på henne.
Men måste säga att hon é bra duktig för att bara vara 1 år. Hon ställer sig på alla fyra för att kräkas istället för att ligga kvar som dom flesta barn brukar göra. När hon va ombytt gick vi å la oss i våran säng, orkade inte riva fram nya sängkläder åt henne så hon fick oxå ligga bredvid oss.

De blir lite trångt me båda barnen i sängen så mycke sömn har de inte blivit plus att Evelina hade nog ont i kroppen, hon vred å vände sig å visste inte alls hur hon skulle ligga för att hon skulle ligga bra.

Evelina började låta igen runt 6-tiden imorse så då tänkte jag att vi skulle smyga upp innan Jennifer vaknade men de gick inte. Jennifer va lättväckt som vanligt.

Upp å fixa välling, Evelina va jätte hängig. Men efter vällingen så vart de fart på henne. Så när jag å mannen hade ätit frukost så fick Evelina sina presenter. Hon fick hjälp av Jennifer att öppna dom. Hon fick kläder, lära-gå bil å badleksaker. När dom hade öppnat alla så drog Jennifer ett testvarv på bilen. Efter de kräktes hon, så in i duschen me barnen så alla kräkrester försvann från dom båda. Så Jennifer bästa vän just nu è hinken.

Så kalaset som va tänkt på lördag/söndag får flyttas till nästa helg. Vill inte att gästerna ska bli magsjuka.

Så idag blir de bara mys me barnen hela dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0