Långhelg

Hämtade juh husvagnen i tisdags, så helgen har gått till å få den städad å fixad.
I fredags fyllde jag barnens röda lilla plaskpool så dom fick svalka sig ordentligt eftersom de va sjuukt varmt. (Inge negativt) å i lördags fyllde vi den uppblåsbara poolen så alla 5 fick plats. Reste även förtältet till våran vagn i lördags å Mange å Maris tält restes igår. Kollade hur allt såg ut å så. Mange å Mari hade en reva i sitt tält så de va juh tur att vi reste de så de inte blir en chock på campingen. Så nu hinner dom laga de innan vi sticker me vagnarna.
I söndags va vi till Kjell & Lena för Kjell har fyllt 60.
I måndags gjorde vi nog inte så mycke mer än att vi va ute i stort sett hela dagen då me.
Igår tisdag kom Jonas å Jessica hit, vi drog till Maxi å handlade de sista inför Jennifers kalas. Hon blir hela 3 år på söndag. Mammas stora tjej =)
Efter Maxi drog vi till Fyris Park å kollade läget, där va de nå företag som köper upp konkurslager å sånt å säljer till 30-70% rabatt. Fick me mig en huvcollage till både mig å mamma, mamma fick sin i födelsedagspresent från barnen, köpte byxor å strumpor till Jennifer (present), boxershorts till mannen, strumpor åt mig själv. Lite smått å gott, bra att ha grejer till husvagnen.
Huvcollagen skulle ha kostat 499:- å nu kostade den 99:- så visst vart de fynd alltid =)
Idag ska de "bakas" glass lr va man säger.. Göra glass kanske de heter. Fick ett glassrecept av ena dagmamman så ska testa de idag. Jennifer ska få bjuda på glass imorgon hos dagmamman. SÅ imorgon kring lunch står jag nog å försöker få ihop glassloket som hon ville ha =) Haha
Kanske låter som att barnen é bortskämda men de tycker jag dock inte att dom é. Jag é uppfostrad till att man får faktiskt förtjäna extrapengar, om man tex gjort av me månadspengen. Dock har inte barnen månadspeng, utan när barnbidraget kommer å jag vet att dom behöver kläder så visst då köper jag de. Men som nu när hon beställde ett glasslok till dagmamman å vill ha en "mimmi" tårta när hon fyller år så då bakar jag de. Födelsedagen é ändå deras egna dag.
Såhär blev en av Evelinas tårtor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0