Påsken

Har egentligen inte tid att sitta här just nu men tänkte uppdatera lite iaf.

I fredags gjorde vi inget speciellt, men i lördags (påskafton) vart de fullt hus här hemma.
Började lördagsmorgonen me att baka chokladtårtor direkt efter frukosten. Sen dök storebror Micke upp me sin familj å skulle överlämna lite ägg åt barnen. Dom skulle iväg till Mias moster på påskmiddag.

Fikade å gick ut en stund å lekte i de fina vädret. Jag å mannen lider av pollenallergi. Så ingen hitt men man vill juh ändå va ute i solen.

Runt 12-13 dök svärmor å Felix upp, Malin å Elin drog vidare för att tvätta bilen å byta däck.
Sen rullade de in folk vart efter hela dagen fram till 18.
Grillade, käkade ute, (lättast å duka långbord ute på altan för 20 pers) runt 21.30 begav vi oss in i huset för lite värme.

Dom sista gästerna åkte runt 23.30 skulle jag tippa. Själva kom vi i säng runt 01.45 kanske. Tackar svärmor å Lena som tog disken spontant. Tusen kramar å ett STOOORT tack.

Mycke disk fast vi körde enkla stuket me papptallrikar å plastmuggar.

Sammanfattar me att de vart en toppen trevlig dag/kväll.



Jag å charmtrollet Kevin (en av mina underbara brorsbarn)

Söndagmorgon startade Evelina runt 6-tiden, dock va jag inte alltför pigg. Saknade några timmars sömn. Micke, Mia, Kevin å farsgubben dök upp strax efter 12. Micke å pappa skulle riva lite i husvagnen så den é fit for fight när dom ska på semester. Mia, jag å Jennifer passade på att dra till Bälinge å handla medans Kevin å Evelina låg å sov. Ja de fanns folk hemma som passade dom. 

Mannen låg dock däckad hela söndagen p.g.a pollenallergin. Alldeles röd i ögonen, tyckte väldigt synd om honom. De höll i sig hela jävla dagen fast han hade tagit tablett, droppar å nässpray. Helt värdelöst. Själv nös jag som en idiot hela dagen å ögonen kliade hela tiden. HATAR pollen!!!! Nej pollen kan jag gärna vara utan.

Måndagen va vi helt slut, efter att först ha haft 20 pers på lördagen å 10 på söndagen. Men väldans trevlig helg måste jag säga. Vart tyst när de bara vart familjen kvar hemma.

Ojoj nej skynda sig lite nu kanske, Jonas ska hjälpa mig handla lite idag så mannen får sova i lugn å ro efter nattens jobbpass....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0