Borta bra men hemma bäst

Natten mellan söndag å måndag så sov jag å barnen hos svärmor/farmor. Världens hårdaste säng, sov mellan 02-05.30.. Jennifer hade svårt att slappna av å somna, hon la sig bredvid mig å snyftade
Jennifer: -"Mamma, jag é ledsen"
Jag: -"Men varför é du ledsen för?"
Jennifer: -"Jag vill inte sova. Kan vi inte gå till lekparken istället??"
Jag: -"Öh nej, klockan é 00.30 å mitt i natten så vi ska sova nu så går vi dit när vi vaknar.."
Jennifer: -"Okej"

Så igår (måndag) spenderas i Gottsunda, först knallade vi till Centrum å kollade efter skor men de fanns inga. Efter de tog vi oss till nån lekpark, där barnen gungade så de stog härliga till.. Jennifer försökte lära Felix hur man gungade rätt. Man fick inte vända på gunga eller stå på den enligt henne. Haha får se hur länge till hon sitter å gungar.
Beställde pizza till lunch. Jennifer hade knappt tid att sitta still å äta hon ville bara gunga.
Efter lekparken så knallade vi till kiosken å köpte glass å sen hem för att vila lite =) Alla somnade utom Felix.

Efter middagen kände jag att jag ville sova i min egen säng kommande natt så mannen hämtade oss.

Väl hemma så somnade barnen runt 21-tiden..
Kollade på "En unge i minuten" å efter de va jag så trött efter allt krystande haha så jag tvärslocknade i sängen.

Imorse vaknade Evelina 06.30 så de va bara gå upp å göra välling. Mannen kom hem strax efter att vi hade gått upp. Idag måste jag försöka hinna me att tvätta å städa FAST de é kanonväder ute. Barnen é förkylda så Jennifer é hemma från dagmamman. Ska försöka hinna ut en sväng oxå.. Jennifer påstår att hon é en stoor tjej så hon kan va ute själv, men jag litar inte riktigt på att hon stannar på tomten. Å lastbilarna å postbilen som åker på våran grusväg kör juh inte direkt lagligt heller.. När postis kommer så ser man ett gult streck å ett dammoln vid postlådan.

Nej sätta igång tvättmaskin å börja städa..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0